Byron bay

Kom igår till Byron bay. Bussen hit tog 2,5 timmar från surfers paradise. Detta är en liten håla, i storlek med skara kanske. Det jag kan ge denna staden är att naturen är väldigt vacker! 






Så brant att vägfilerna ligger på olika nivå och gångbanan är byggd som en brygga i höjd med vägen


Hade vart ännu bättre att surfa här men jag har inte sett några skyltar om att dom har manet/haj nät så jag väntar lite till.




Innan jag åkte hit så har jag endast hört folk som varit här säga att man aldrig ser några djur här men ni har fel! På dessa 2 veckor har jag sett 4 spindlar, farliga eller ej det vet jag inte. Några danskar jag pratar med ser djur hela tiden! En orm och massa spindlar, stora (12-14 cm i diameter) som små. Ormen var dom dessutom nära(2meter innan dom såg den) att trampa på. När jag vaknade en morgon på mitt förra hostel tog jag upp telefonen och en kackerlacka hade under natten gottat ner dig i telefonfliken. Vidrigt. 
!!!


Åter till Byron bay, naturen och storleken på stället är som sagt bra. Dock är det världens pundarställe, det luktar gräs i varenda hörn och alla brajjar på i stort sett hela tiden. Detta hade jag ingen aning om när jag bestämde mig för att åka hit. Innan jag hade vetskapen bokade jag för 2 nätter men hade viljat dra redan efter 1 timma. Hela denna natten har jag legat och känt lukten. Hatar det! Danskarna jag pratade med har samma uppfattning, de bytte från deras förra hostel för att slippa gräslukten men till deras besvikelse är det samma här.  Imorgon bitti drar jag iallafall ifrån den här skiten tillbaka till surfers paradise eller någon annan stans. 




Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hejsan :-) Jag förstår att du har nytta av Allt!Som du "lärt" dej...Stor stad....liten stad....ORMAR av olika slag...!!!Och vatten som ej går att lita på! Hoppas du har det BÄST :-) Kramar ///Här hemma är det regn,sol,kallt,ljummet.Alltså Riktig höst. :-)Allt är finfint här :-)Kramar Mamma :-) <3

2013-11-15 @ 07:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0