19/12-22/12

19/12
Detta var dagen det hände, Richard stod ivrigt och väntade på att Oskar skulle anlända till Sydney central station.

Och kom, det gjorde han! 
Allt blev lika sjukt som vanligt, det började med att jag helt sonika förvandlades till en fågel
Eller inte....

Men vi var iallafall jätteglada och lämnade hans packning illa kvickt för att äta frukost på mc Donalds och ta ikapp missad tid. 


Snus hade han med sig iallafall! 

Därefter prickade vi av operahuset och harbour bridge.
Mycket trevligt, mycket nöje. 

20/12
Tidigt som attan vid 10 gick vi upp och for iväg mot svenska Ikea! 
Syftet med detta var att äta deras svenska julsmörgåsbord. Detta startade inte föränn 15:00 så jag passade på att bli av med min påse innehållande solglasögon, bankomatkort och biljetten till julbordet. Hela butiken spanades igenom och nu kan vi alla artiklar!


Det var riktigt härligt få någon form av julfirande! Kaffe på maten ingick enligt svensk tradition. 


Väl inne i Sydney igen så gick vi till en apple affär. Jag har nämligen fått ett par hörlurar utan applekänsla. Sa till dom inte känns helt perfekta men att jag inte kan sätta fingret på vad. Fick ett par nya, helt utan att ha ett konkret fel. Förövrigt så kändes det hur härligt som helst att vara inne i en sådan affär, de har lyckats fylla butiken med glädje! 



Oskar ville se harbour bridge lite närmare



Påväg tillbaka så kom regnet, spöregnet! Satt och mös under bron och diskuterade worst case senario och världsproblem. 

På kvällen kollade vi snabba cash 3, en film värd att på osedd och få sin tid tillbaka. Dålig.

21/12
Bondi beach, det var ett projektarbete att ta sig dit med buss. Bussen körde in i en bil och vi fick byta buss. Väl där(hade gått snabbare att springa) så hyrde vi en surfbräda, riktigt bra surfförutsättningar. Jag red flea Goa waves och oskar kom upp flera gånger. Monster energidryck var där och ville ta bilder med oss och det fick dom! 
Vi löpte tillbaka. 

Kvällen följdes av utgång, jag vägrar ha på mig långbyxor när det är så varmt som det är här så vi kom in på ett ställe efter att ha provat på ca 10 ställen. Fick höra 2 ggr att vi såg ut som tvillingar!

22/12
Dagen då oskar rakade sig och vi fixade  gratis gymkort. Inte fel! 

På kvällen satte vi oss i Hyde park och lyssnade på musik, drack vin, kollade stjärnor och pratade. Fick syn på två pungrävar!


Jätte tama! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0